• معرفی دوربین کانن Canon EOS RP

    نمایندگی کانن

    دوربین کانن Canon EOS RP یک دوربین میرورلس فول فریم و یکی از جدیدترین محصولات این کمپانی در رده دوربین های میرورلس ( بدون آینه ) می باشد .


    با فراگیر شدن تب استفاده از دوربین های میرورلس ، کمپانی کانن نیز به ارایه محصولاتی در این رده می پردازد و دوربین جدید Canon EOS RP یکی از اولین مدل های میرورلس فول فریم است که از سوی کانن روانه بازار شده است .

    نمایندگی کانن

    در درون بدنه این دوربین از یک سنسور 26 مگاپیکسلی CMOS استفاده شده است . به همراه این سنسور پردازشگر پر قدرت Digic 8 و سیستم اتوفوکوس Dual Pixel AF با پوشش کادر 88% x 100% به همراه قابلیت اتوفوکوس بر چشم سوژه ، فراهم می باشند.

    نمایندگی کانن

    بدنه کم حجم و سبک وزن این دوربین دارای یک ویزور الکترونیکی با کیفیت 2.36M-dot EVF و یک صفحه ال سی دی لمسی کاملا چرخان ؛ یک درگاه کارت حافظه SD با قابلیت پشتیبانی از UHS-II می باشد .

    این دوربین قادر است تا فیلمبرداری 4K/24p به صورت کراپ دار انجام دهد . سوکت خروجی هدفون و درگاه میکروفون نیز از دیگر امکانات این دوربین به شمار آورده می شوند .

    نمایندگی کانن

    ویژگی های اصلی دوربین کانن Canon EOS RP عبارتند از :

    نوع بدنه : میرورلس ( بدون آینه )

    حداکثر رزولوشن تصویر : 6240 x 4160

    تعداد پیکسل های موثر : 26 megapixels

    اندازه ابعاد سنسور : Full frame (35.9 x 24 mm)

    نوع سنسور : CMOS

    دامنه حساسیت ایزو : Auto, 100-40000 (expands to 50-102400)

    نوع مانت لنز : Canon RF

    حداکثر سرعت شاتر : 1/4000 sec

    فرمت تصویر برداری : MPEG-4, H.264

    نوع کارت حافظه : SD/SDHC/SDXC card (UHS-II supported)

    درگاه یو اس بی : USB 2.0

    وزن بدنه دوربین به همراه باتری : 485 g

    ابعاد بدنه دوربین : 133 x 85 x 70 mm


    کارشناسان نمایندگی کانن بر این باورند که دوربین Canon EOS RP یک دوربین کاملا حرفه ای نمی تواند باشد اما در هر حال این دوربین با برخورداری از یک بدنه خوش دست و با استحکام قادر است تا تصاویر JPEG با کیفیتی مطلوب را ارایه دهد . آن دسته از کاربرانی که در پی دستیابی به یک دوربین فول فریم با امکانات نسبتا مطلوب هستند ؛ این دوربین را به عنوان یکی از گزینه های ساده و نسبتا ارزان قیمت در مقایسه با مدل های کاملا حرفه ای ؛ در اختیار خواهند داشت .