• معرفی دوربین کانن Canon EOS R


    نمایندگی کانن 

    دوربین کانن Canon EOS R اولین محصول کمپانی کانن در رده دوربین های میرورلس فول فریم است . در طراحی این دوربین از یک سنسور 30.3MP CMOS به همراه سیستم اتوفوکوس Dual Pixel AF و دامنه حساسیت ایزو 100-40000  استفاده شده است .

    نمایندگی کانن

    این دوربین قادر به ثبت هر دو دسته از فایل های 14-bit (CRW) و (C-RAW) می باشد . سرعت عکاسی متوالی آن 8 فریم بر ثانیه در حالت تک نقطه فوکوس و 5 فریم بر ثانیه در حالت فوکوس متوالی است .

    در سیستم اتوفوکوس Dual Pixel این دوربین تعداد 5655 نقطه قابل انتخاب وجود دارند که قادر به دستیابی به نقطه فوکوس در شرایط کم نور تا -6EV می باشند.

    نمایندگی کانن

    در بدنه کوچک و کم حجم این دوربین از یک ویزور الکترونیکی OLED با کیفیت 3.69M نقطه استفاده شده است . صفحه ال سی دی 2/3 اینچی این دوربین نیز دارای قابلیت کنترل به صورت لمسی بوده و کاملا چرخان است . در قسمت فوقانی بدنه دوربین یک پانل OLED وجود دارد که اطلاعات و تنظیمات دوربین را به صورت مطلوب و با کیفیت نمایش می دهد .

    نمایندگی کانن

    این دوربین دارای درگاه های Mini-HDMI و USB-C می باشد . همچنین سوکت میکروفون 3.5mm از جمله امکانات ویژه این دوربین است که امکان صدا برداری مطلوب را در طول زمان فیلمبرداری فراهم می آورد . طول عمر باتری EOS R برابر با 370 شات در هر مرتبه شارژ کامل است . البته برای این دوربین از گریپ باتری  نیز می توان استفاده نمود .

    نمایندگی کانن

    برای این دوربین یک درگاه کارت حافظه با قابلیت پشتیبانی از UHS-II تعبیه شده است .

    فیلمبرداری 4K UHD در 29.97 فریم بر ثانیه با استفاده از حالت های فشرده سازی ALL-I و IBP با حداکثر بیت ریت 480MBps ؛ قابل دستیابی می باشد . در صورتی تمایل به انجام فیلمبرداری با 60p داشته باشید ؛می بایست از کیفیت فیلمبرداری فول اچ دی استفاده نمایید .

    نمایندگی کانن

    ویژگی های اصلی دوربین کانن  EOS R عبارتند از :

    نوع بدنه : میرولس ( بدون آینه )

    حداکثر رزولوشن تصویر : 6720 x 4480

    تعداد پیکسل های موثر : 30 megapixels

    اندازه ابعاد سنسور : Full frame (36 x 24 mm)

    نوع سنسور : CMOS

    دامنه حساسیت ایزو : Auto, 100-40000 (expands to 50-102400)

    نوع مانت لنز : Canon RF

    حداکثر سرعت شاتر : 1/8000 sec

    فرمت تصویر برداری : MPEG-4, H.264

    درگاه یو اس بی : USB 3.1 Gen 1

    وزن بدنه دوربین به همراه باتری : 660 g

    ابعاد بدنه دوربین : 136 x 98 x 84 mm

    جی پی اس : ندارد


    کارشناسان نمایندگی کانن در ایران بر این باورند که دوربین EOS R با برخورداری از یک سنسور 30MP در بازتولید رنگ ها عملکرد بسیار خیره کننده ای را ارایه می دهد . اتوفوکوس مبتنی بر سنسور این دوربین نیز با دقت فوکوس بسیار بالا ؛ تصاویری با جزئیات بسیار دقیق را به وجود می آورد . 

    نمایندگی کانن

    اما در هر صورت باید توجه داشته باشیم که این محصول هنوز اولین تجربه کانن در زمینه تولید دوربین های میرورلس فول فریم است و در آینده نزدیک ؛ پیشرفت های قابل ملاحظه ای را در این زمینه شاهد خواهیم بود . 

    نمایندگی کانن

    چنین به نظر می رسد که شکل بدنه این دوربین ؛ هنوز از طراحی متناسبی برخوردار نیست و به لحاظ دامنه دینامیکی ؛ و سرعت عکاسی یا گزینه های موجود در طول زمان های فیلمبرداری ؛ هنوز به پیشرفت های بیشتری در این دوربین نیاز می باشند .

    نمایندگی کانن

    این دوربین یک گزینه مطلوب برای آن دسته از افرادی است که امور روزمره و روتین عکاسی مثل عکاسی و تصویر برداری از مراسم عروسی را انجام می دهند .

    نمایندگی کانن

    اما در هر صورت باید توجه داشته باشیم که در صحنه های پر تحرک ( عکاسی ورزشی ) و یا در موقعیت هایی که به بهترین کیفیت تصویر در دوربین نیاز است ( عکاسی منظره ) استفاده از دوربین Canon EOS R توصیه نمی شود .

    نمایندگی کانن